dimecres, 5 de novembre del 2008

Els efectes del temporal de vent a Sarral també van ser importants!

De pedra és com m'he quedat aquest matí quan he vist una fotografia dels efectes del temporal de vent que ha afectat les nostres comarques la matinada de l'1 al 2 de novembre, més concretament del meu poble. Ha estat justament la Montse, una companya de feina, qui m'ha alertat mentre estava revisant les notícies al web de l'ACN. Sarral era notícia: Les comarques interiors del Camp de Tarragona avaluen els danys pel temporal lluny de tornar a la normalitat. La fotografia en qüestió, que acompanyava l'article, era sobre l'estat d'un magatzem dels afores de Sarral, en estat completament ruïnós -ja ho podeu veure a la fotografia-.

Jo ja sabia que ha Sarral el vent hi havia fet mal. Parlant per telèfon el diumenge a la nit amb la Isabel, ella m'ho va comentar. La seva família havia estat afectada, i justament la foto que avui veia era la del seu magatzem. Tot i que m'havia advertit del mal que havia fet el tornado, avui m'he quedat igualment sorprès de la força en que debia agafar el vent a la zona per fer tant de mal! Altres edificis i conreus es van veure afectats! Fins i tot el cementiri, que en el dia dels Difunts ja no va obrir portes!

Segons declaracions de l'alcalde de la vila a l'ACN, els danys ocasionats pel temporal ascendeixen fins a un milió d'euros.

La Conca de Barberà no vivia quelcom similar des dels anys noranta, quan un petit tornado va assolar una granja a l'Espluga de Francolí, uns fets que van passar de dia i varen arribar a ser gravats en vídeo.

Com em va dir la mateixa Isabel diumenge a la nit, ja tenim notícia i foto per la portada del proper número d'El Baluard!


Trobareu la notícia sencera a TINET.cat.